ÚvodO spoločnostiAktualityINSIA SK vlani rástla o 38 percent. Aj vďaka inovatívnym aplikáciám

INSIA SK vlani rástla o 38 percent. Aj vďaka inovatívnym aplikáciám

15. Júna 2016 | Rubriky: Aktuality

Rast viac ako o 38 percent a rozširovanie slovenskej siete INSIA o nových členov. Tak takýmito výsledkami sa za rok 2015 môže pochváliť spoločnosť INSIA SK s.r.o. Tá funguje na slovenskom trhu od roku 2006 a patrí do medzinárodnej siete nezávislých poisťovacích maklérov INSIA. Aktuálne poskytuje servis a zázemie viac ako 347 špecialistom na poistenie malých a stredných firiem, a občanov.

Požiadavky zákazníkov sa zvyšujú

INSIA zaznamenala medziročný rast o 38 percent oproti minulému roku a rady členov sa rozšírili o 11%. Jej špecialisti oceňujú kompletnú ponuku produktov od finančných inštitúciám a vlastné značkové projekty.

Faktorov, ktoré ovplyvnili rast INSIA na Slovensku, je viac. Predovšetkým elektronizácia mení svet poisťovníctva, a zasahuje aj do činností maklérskych spoločností.

Trend posledných rokov znie jednoznačne, doba sa zrýchlila, biznis vyžaduje inovatívne riešenia. „Kým pred pár rokmi mal na nás klient hodinu času pri uzatváraní zmluvy, dnes je to pár minút. Ďalším problémom je, že klienti si nevedia poradiť s haldou papierov. Našou úlohou je byť im nápomocnými aj v tomto smere, tlmočiť im produkty v takej forme, aby im čo najlepšie porozumeli,“ objasňuje Vladimír Matuščin, národný koordinátor siete INSIA na Slovensku, ktorá úspešne funguje už 10 rokov a ich prvý členovia tento rok oslavujú 10 ročné výročie vstupu do siete INSIA.

Vyššie nároky na maklérov kladie aj nová európska Smernica o distribúcii poistenia (IDD), ktorá najneskôr od roku 2018 zavedie do praxe nové pravidlá pre predaj poistenia. To prináša zvýšené náklady na odbornú spôsobilosť, kontinuálne finančné vzdelávanie v rozsahu minimálne 15 hodín ročne, ďalšiu administráciu a s tým spojené výdavky. Inak povedané, zvýšenú byrokraciu pre maklérov i pre klientov. Jedinou cestou, ako si znížiť náklady a poskytnúť klientom všetky informácie je elektronizácia dokumentov a komunikácie.

Moderné aplikácie uľahčujú život

V INSIA stavili na digitálnu agendu už pred pár rokmi. Svedčia o tom aj moderné technológie a mobilné aplikácie, ktoré zjednodušujú život všetkým, maklérom i klientom.  Za posledných 10 rokov INSIA v Česku a na Slovensku investovala do IT technológií viac ako 1 milión eur.  „Nie je problém vytvoriť elektronický systém, ale jeho pravidelná a systematická údržba i aktualizácia je veľká výzva.“ tvrdí Vladimír Matuščin.

Vlani spustili už tretiu generáciu systému YETI 3.0, v ktorom makléri majú zmluvy, kontakty a emaily na poisťovne i klientov na jeden klik myšou. Aplikáciu s názvom „Poisťovne“ INSIA vyvinula pred dvomi rokmi, pričom obsahuje prehľadný adresár dôležitých telefónnych čísiel pre nahlasovanie škodových udalostí či kontaktovanie asistenčných služieb. Svoje miesto u maklérov našla aj online kalkulačka PZP, cez ktorú sa zatiaľ na slovenskom trhu uzatvorilo viac ako 40 000 poistných zmlúv. Od januára 2015 v INSIA používajú elektronický záznam informácií pre klientov, ktorý v priebehu pár minút maklérovi vygeneruje potrebný dokument. Uvedené aplikácie podporujú prácu maklérov v teréne na chytrých mobiloch či notebookoch.

Online svet

Elektronizácia si našla priestor v INSIA aj v tomto roku. V popredí je KASKO kalkulačka, ktorá umožňuje maklérovi rýchlo a pohodlne porovnávať ceny havarijného poistenia cez internet. Na jeseň INSIA pripravuje špeciálnu mobilnú aplikáciu pre klientov, zameranú na riešenie životných situácií súvisiacich s poistením. Aby mal klient  a jeho maklér  vždy aktualizovanú pomôcku, ako má klient postupovať napríklad, keď nabúra do niekoho autom a opačne, keď bol nabúraný. To všetko bez papiera, ekologicky a bez zbytočných chýb.

Makléri i klienti majú možnosť využívať technologické novinky či mobilné aplikácie podľa vlastného uváženia. Jedno je však isté — papierové zmluvy smerujú do úzadia, trendom je mať všetko uschovávané elektronicky.